Wracamy do naszej serii artykułów, poświęconych konkretnym markom perfum, dziś skupiając się na ujmujących i oryginalnych zapachach od Givenchy – francuskiego przedsiębiorstwa kosmetycznego, które na rynku działa od 1952 roku, proponującego perfumy zarówno dla pań, jak i dla panów.
1. Kim był Hubert de Givenchy?
Zanim jednak przejdziemy do opisu poszczególnych propozycji, warto przedstawić sylwetkę samego założyciela marki, Huberta de Givenchy – niezwykle charyzmatycznego i utalentowanego francuskiego projektanta mody, kostiumografa oraz kolekcjonera sztuki.Artysta urodził się pod koniec lat 20. XX wieku, zmarł natomiast niedawno – w marcu 2018 roku. Ukończył on paryską École des des beaux-arts, następnie pracował między innymi u Elsy Schiaparelli. Szybko jednak postawił rozkręcił własny biznes, w 1952 roku zakładając dom mody (dla którego pracowała słynna Bettina), pięć lat później odsłaniając swoją pierwszą linię perfum. Jego wybitne umiejętności były niejednokrotnie doceniane – projektowane przez niego kreacje nosili znani aktorzy, a za kostiumy filmowe otrzymał nawet nominację do Oscara. Podkreślić jednak należy, że sukces odniósł nie tylko współpracując z przemysłem filmowym i branżą rozrywkową – do dziś ogromnym powodzeniem cieszą się zaprojektowane przez niego perfumy – klasyczne, eleganckie i wyraziste. Przejdźmy więc do krótkiej charakterystyki niektórych z nich.
Propozycja idealna dla mężczyzn, którzy gustują w drzewno-korzennych aromatach. Zapach z początku delikatny, jednak z czasem zyskujący na intensywności. Niezwykle przyjemna, subtelna woń, choć przy tym niewątpliwie charakterystyczna i zapadająca w pamięć – głównie ze względu na słodkie, łagodne akcenty, zestawione z mocniejszymi nutami zapachowymi. Znajdziemy tu między innymi bergamotkę, cynamon i wanilię, które przełamane zostały gałką muszkatołową oraz szafranem. Całości dopełnia drzewo sandałowe, którego aromat uwalniany jest stopniowo, przez co perfumy te są jeszcze bardziej intrygujące.
Ciekawa, orientalno-kwiatowa kompozycja dla pań, które nie boją się nietypowych rozwiązań, są odważne, zdecydowane i pewne siebie. Najczęściej mówi się o niej, że pełna jest sprzeczności – z jednej strony jest lekka, subtelna i delikatna (tak, jak materiał organza, z którego uszyto najlżejszą sukienkę świata), z drugiej zaś wyrazista i momentami zdecydowanie intensywna. Perfumy te składają się z gałki muszkatołowej, bergamotki, kwiatu afrykańskiej pomarańczy oraz gardenii i wybranych nut zielonych (głowa), irysa, jaśminu, orzecha włoskiego oraz piwonii (serce), a także z ambry, wanilii i wielu nut drzewnych (baza). Brzmi zaskakująco, prawda? A jednak wszystkie te elementy doskonale ze sobą współgrają!
Kolejna propozycja, która potwierdza, że Hubert de Givenchy uwielbiał nuty drzewne. Givenchy Gentlemen Only to najbardziej intensywne z opisywanych tu perfum, zbudowane z aromatu gałki muszkatołowej, bergamotki, różowego pieprzu, liści brzozy, zielonej mandarynki, cedru, wetywerii, liści fiołka, kadzidła oraz piżma. Woń perfum jest mocna, ale nie przytłaczająca – raczej odświeżająca, pełna rześkości, dająca sporo energii do działania. Pasować będzie do mężczyzn, którzy nie boją się nowych wyzwań, są chętni do działania i niezwykle ciekawi świata.Jeśli szukacie perfum, które intrygować będą niejednoznacznością, a przy tym wszystkie akcenty zapachowe będą w nich idealnie wyważone i dopasowane – Givenchy to marka stworzona z myślą właśnie o Was!
Aby zapewnić jak najlepszą obsługę, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o Twoim urządzeniu używamy technologii takich jak pliki cookies. Zgoda na te technologie pozwala nam przetwarzać dane takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub wycofanie zgody może negatywnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcjonalności.
Funkční
Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění využívání konkrétní služby, o kterou účastník nebo uživatel výslovně požádal, nebo výhradně pro účely přenosu komunikace prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny,
który jest używany wyłącznie do celów
statystycznych.
Statystyczne
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Przechowywanie lub dostęp techniczny,
który jest używany wyłącznie do celów
statystycznych.
Marketing
"Przechowywanie lub dostęp techniczny
jest niezbędny do tworzenia profili
użytkowników, do wysyłania reklam lub
śledzenia użytkownika w witrynie lub w
wielu witrynach w celach marketingowych."