Architektura zapachuArchitektura zapachuArchitektura zapachuArchitektura zapachu
    • Trendy w makijażu
    • Home
    • Pachnące recenzje
    • Architektura zapachu

    Architektura zapachu

    admin | September 4, 2015 |

    Zapachy mają swoją wyjątkową moc, ponieważ umożliwiają nie tylko zrozumienie otoczenia, ale również silnie oddziałują na naszą podświadomość. Odpowiednio skomponowane zapachy potrafią uwodzić, przypominają nam o emocjach towarzyszących wyjątkowemu doświadczeniu, oddziałują na nasz nastrój oraz wpływają na podejmowane decyzje.Należy pamiętać, że perfumy to nieLudzie uwielbiają otaczać się przyjemnymi zapachami, a najlepszym tego dowodem są perfumy. W starożytności wytwarzane były one przez kapłanów, a dziś jest to przemysł na wielomiliardową skalę. Komponowanie zapachów jest sztuką, która wymaga wrażliwości węchu oraz perfekcyjnej znajomości architektury zapachu. Większość współczesnych perfum komponowanych jest na bazie trzech nut, z czego każda z nich posiada inny czas utleniania. Oznacza to, że wraz z upływem czasu, perfum będzie wyróżniać się inną kompozycją zapachu.

    Należy pamiętać, że perfumy to nie

    Nuta głowy

    To pierwszy zapach, który odczujemy zaraz po kontakcie perfum z naszą skórą. W jego skład wchodzą substancje lotne, które początkowo są niezwykle intensywne, jednak szybko odparowują. Zapach utrzymuje się na naszej skórze tylko kilkanaście minut. Nuta głowy to najczęściej lekkie i świeże, owocowo – kwiatowe aromaty, które są wizytówką perfum. To od niej zależy, czy dany zapach się nam spodoba. Tak więc jak w życiu, tak i w perfumach. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. 

    Nuta serca

    W trakcie wyparowywania zapachów z nuty głowy, uwalniane będą zapachy z nuty serca. Jak sama nazwa wskazuję, stanowi ona kwintesencję, która dominuje i nadaje charakteru całej kompozycji zapachowej. Stanowi podkład pozwalający idealnie połączyć zapachy z pozostałych dwóch nut. Głównymi pierwiastkami tej nuty są akordy nawiązujące do aromatów korzennych oraz kwiatowych. Jej trwałość jest ściśle uzależniona od jakości perfum. W najdroższych pachnidłach nuta serca wyczuwalna jest nawet przez 4 godziny. 

    źródło: natemat.pl

    źródło: natemat.pl

     

    Nuta głębi

    To właśnie od tej nuty kreatorzy perfum rozpoczynają komponowanie całego zapachu. Nuta głębi często nazywana jest również nutą bazy, ponieważ to ostatni pierwiastek wykańczający zapach, którego podstawowym celem jest stworzenie tła. Nuta głębi cechuje się stosunkowo niewielką intensywnością, ale w głównej mierze decyduje o osobowości perfum. Wzbogacona jest o substancje dodające ciężkości oraz utrwalacze, dzięki którym zapach może utrzymywać się na naszej skórze nawet do kilku dni. Głównymi aromatami wykorzystywanymi w nucie głębi są zapachy z grup: drewnianej, ambrowej, zwierzęcej, skórzanej, balsamicznej oraz aromatyczno -słodkiej. Należy pamiętać, że perfumy to nie jeden, stały zapach, lecz gra różnorodnych aromatów, które żyją i ewoluują. Kreatorzy perfum podczas swojej pracy skupiają szczególną uwagę na zharmonizowaniu całej kompozycji. Każda z trzech rozwijających się nut powinna więc zawierać substancje pachnące podobnie, bo właśnie w ten sposób możliwe jest stworzenie zapachu, któremu trudno będzie się oprzeć.

    Popularne artykuły

    Kompletny przewodnik dotyczący pielęgnacji różnych rodzajów włosów

    Trendy: Jesienny makijaż 2024 nie jest nudny!

    Właściwa pielęgnacja skóry o każdej porze roku

    2014 - 2025 © elnino parfum, s.r.o.
      • No translations available for this page
        Ciasteczka & RODO
        Aby zapewnić jak najlepszą obsługę, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o Twoim urządzeniu używamy technologii takich jak pliki cookies. Zgoda na te technologie pozwala nam przetwarzać dane takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub wycofanie zgody może negatywnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcjonalności.
        Funkční Always active
        Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění využívání konkrétní služby, o kterou účastník nebo uživatel výslovně požádal, nebo výhradně pro účely přenosu komunikace prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
        Preferencje
        Przechowywanie lub dostęp techniczny,
        który jest używany wyłącznie do celów
        statystycznych.
        Statystyczne
        The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Przechowywanie lub dostęp techniczny,
        który jest używany wyłącznie do celów
        statystycznych.
        Marketing
        "Przechowywanie lub dostęp techniczny
        jest niezbędny do tworzenia profili
        użytkowników, do wysyłania reklam lub
        śledzenia użytkownika w witrynie lub w
        wielu witrynach w celach marketingowych."
        Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
        Edytować
        {title} {title} {title}